Sony DCR-HC53 zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-HC53 zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

TheHugineter 09-01-2010
Geschreven voor: Sony DCR-HC53 zilver, zwart

Ik heb deze camera ong. een jaartje geleden bij Saturn Hoofddorp gekocht.
Ben er al erg veel mee aan het filmen geweest.
De camera geeft voor deze prijsklasse geweldig beeld.
Het geluid is ook niet slecht.
De 40x optische zoom is misschien een beetje overdreven, omdat je zonder een beetje statief op de 40x optische zoom geen stabiel beeld hebt.
Zelf heb ik de 3000 keer digitale zoom uitstaan, dat vind ik maar niks.
Zelf ga ik over een tijdje over naar HD.
Veel filmpjes heb ik opgenomen in de Efteling, omdat ik daar een groot fan van ben.
Deze filmpjes kan je hier bekijken:
youtube.com/eftelthing
Vooral de Attractie Compilaties is een mooi voorbeeld.
Bij weinig licht gaat de camera helaas wel wat ruis vertonen, maar voor bv een barbeque heb je hier geen last van.
Eigenlijk ben ik helemaal geen liefhebber van een touchscreen, maar bij deze camera werkt dat juist in je voordeel.
Een handig menu, zodat je tijdens het filmen overal bij kan.
Conclusie: een perfecte camera voor de genen die een budget camera zoekt.
Ook is het een goede "beginners" camera.
In zijn prijsklasse is het met twee woorden: de beste.

Hugo Peters

Henk Klapper 29-07-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC53 zilver, zwart

Medio mei 2008 kocht ik gelijktijdig met mijn Sony digitale camera DSC-H10 een Sony camcorder DCR-HC53E. In de review bij de fotocamera heb ik destijds aangeheven terug te komen op mijn review zodra ik wat meer ervaring met deze camera heb opgedaan. Inmiddels zo'n tweeeneenhalve maand verder heb ik veel met de camera kunnen oefenen bij alle weersomstandigheden (behalve in de regen) en ik moet zeggen dat de resultaten voor zích spreken.
Ik was in het bezit van een Sony Video 8 Handycam CCD-TRV21E PAL die inmiddels 10 jaar oud is en nog steeds werkt. Alleen, naar nu blijkt ten opzichte van de nieuwe camera, is de nieuwe camera veel scherper van beeld. Ook het gebruiksgemak is veel vriendelijker. Ik heb inmiddels al veel beeldmateriaal gemaakt en dit op DVD gezet. Ik heb bewust gekozen voor een camera waarbij de opnamen op tape worden gezet. Dit bewaart gemakkelijker dan wanneer het meteen op DVD of harddisk wordt gezet. Bovendien had ik zo'n gevoel van wat gebeurd er wanneer ik de camera stoot. Wat doet in zo'n geval de harddisk of het DVD-schijfje? Dus wegens het ontbreken van voldoende gegevens hierover, gekozen voor een camera geschikt voor MiniDV-tapes. Met behulp van een bekend Video-bewerkingsprogramma was het heel eenvoudig de gemaakte opnamen op DVD te branden en het resultaat op tv overtrof mijn stoutste verwachtingen.
Prima camera waar ik geen spijt van heb deze aangeschaft te hebben.